Τα pop-up windows ή ένας εύκολος τρόπος να χάσετε επισκέπτες.

  • Blog
  • Εμφανίσεις: 50

Την προηγούμενη δεκαετία, ένας δημοφιλής τρόπος για να περάσουμε ένα μήνυμα ήταν να εμφανίσουμε αναδυόμενα παράθυρα καθώς ο επισκέπτης έμπαινε στη σελίδα μας.

Με την πορεία των χρόνων και μετά από εκτεταμένες αναλύσεις (δικές μας αλλά και ειδικών συναδέλφων) καταλάβαμε  ότι τα παράθυρα έκαναν περισσότερο κακό παρά καλό. Τα pop-up windows αντιπροσωπεύουν την αγωνία που έχει ο ιδιοκτήτης της σελίδας ή ο κατασκευαστής της να οδηγήσει τον επισκέπτη να κάνει κάποιες συγκεκριμένες ενέργειες βεβιασμένα. Για παράδειγμα να γραφτεί σε ένα ενημερωτικό δελτίο με το ζόρι για να τον γεμίσει μετά με Spam. Πιστέψτε με αυτός που ενδιαφέρεται πραγματικά για το προϊόν σας και που συνηδητοποιημένα θα δεχτεί να λάβει το ενημερωτικό email που θα του στείλετε θα γραφτεί από μόνος του στο  newsletter. Κατά κανόνα τα αναδυόμενα παράθυρα καταστρέφουν την εμπειρία του χρήστη και αυτό δεν το θέλετε καθόλου ούτε εσείς αλλά ούτε και η Google  μία και σε κάποιες περιπτώσεις καταβαραθρώνουν το SEO της σελίδας.

Για να το εξηγήσω ακόμα περισσότερο ο επισκέπτης μπαίνεις στη σελίδα για ένα συγκεκριμένο λόγο, πιθανότατα για να βρει κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία που προσφέρετε. Αυτό που τον ενδιαφέρει στην παρούσα φάση είναι  να δει αν από αυτό που του προσφέρετε έχει να κερδίσει κάτι. Το κάτι μπορεί να είναι ποιότητα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τιμή ή οτιδήποτε άλλο.  Ειδικά αν ο επισκέπτης είναι  καινούργιος θα πρέπει πρώτα να περιηγηθεί στη σελίδα σας, να δει αν έχετε αυτό που ψάχνει η τον ενδιαφέρει και στη συνέχεια να γραφτεί στο ενημερωτικό σας δελτίο για να λαμβάνει νέα σας. Το να μπαίνει κάποιος πρώτη φορά στη σελίδα και να του ζητάτε τα στοιχεία του είναι σαν να περπατάτε στο δρόμο και να ζητάτε από όσους συναντάτε το τηλέφωνό τους ή το e-mail τους. Η σειρά είναι: πρώτα γνωριμία και μετά ζητάμε το τηλέφωνο ή το e-mail του. 

Ένας άλλος τύπος  αναδυόμενων παραθύρων είναι αυτά που προσπαθούν να μας δείξουν αυτό που θέλει ο ιδιοκτήτης της σελίδας να πουλήσει και όχι αυτό για το οποίο μπήκαμε. Εμένα  προσωπικά με εκνευρίζει το να μπαίνω σε μία σελίδα για να βρω ένα εξάρτημα υπολογιστή και να μου πετάγονται παράθυρα με κινητά τηλέφωνα. Είναι σαν να πηγαίνεις σε ένα κατάστημα για να αγοράσεις μία κάρτα μνήμης και ο υπάλληλος να σε  τραβολογάει για να δεις τα κινητά τηλέφωνα. Δεν θέλω κινητά τηλέφωνα μία κάρτα μνήμης θέλω, όχι κάτσε να σου δείξω τα κινητά μας τηλέφωνα. Μένεις ή φεύγεις;